PENGUMUMAN : DAPATKAN SEGERA.......buku NASIHAT KEPADA ANAK BERKENAAN IBU BAPA.......buku yang memperincikan tanggung jawab anak terhadap ibu bapa. Miliki segera untuk mendalami lagi tanggung jawab anda kepada ibu bapa anda. Juga supaya anak-anak anda memahami tanggung jawab mereka terhadap anda sebagai ibu bapa*****-------- DAPATKAN SEGERA....NOTA GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM SPM....buku rujukan/nota Pendidikan Islam SPM yang sangat sesuai untuk calon-calon SPM*****Dapatkan juga MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 4 dan MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 5, buku kerja yang akan menjadikan PnP anda lebih mudah, berkesan dan menarik......SELAMAT TAHUN BARU 2017, SEMOGA HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM DAN ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI^^^^^^SEMUA GURU PEND ISLAM/B ARAB DIPELAWA MENYERTAI GROUP FACEBOOK DISKUSI GURU PENDIDIKAN ISLAM.....Hubungi saya di umat66@gmail.com.BLOG INI LEBIH SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX...MUNGKIN PAPARANNYA BERBEZA JIKA MENGGUNAKAN INTERNET EXPLORER

PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI UMAT ISLAM DI BURMA

Friday, July 27, 2012


Melihat kepada berita semasa terutamanya dalam media sosial, umat Islam di Burma sedang disembelih secara beramai-ramai. Ada yang melaporkan hanya dalam masa beberapa minggu sahaja, lebih dari 50 ribu umat Rohingya dibunuh dengan kejam. Kampung-kampung mereka diserang, rumah-rumah dibakar. Masjid-masjid juga turut dibakar. Kaum perempuan, orang tua dan kanak-kanak tidak terkecuali. Mereka dibunuh lebih teruk dari binatang. Seolah-olah mereka nyawa mereka tidak mempunyai harga langsung.


Lebih malang, mereka tidak mendapat sedikitpun pembelaan. Sama ada dari pihak berkuasa Burma sendiri, yang seolah-olah merestui tindakan tersebut, malah turut mengambil bahagian. PBB, langsung tak bersuara. OIC, ASEAN atau negara-negara Islam semuanya seolah-olah tidak nampak dan tidak sedar apa yang berlaku. Malah berita mengenainya juga tidak mendapat tempat dalam media-media utama.

Kalaulah penindasan begini berlaku terhadap umat kristian sudah tentu mereka akan dibela malah mungkin akan diberi negara sendiri seperti yang terjadi di Sudan Selatan dan Timor Leste. Tetapi kerana mereka muslim maka terpaksalah mereka menanggungnya sendiri tanpa sebarang perhatian dan pembelaan. Skrip ini hampir sama dengan apa yang menimpa umat Islam di selatan Thai dan Filipina, di tempat mereka menjadi kaum minoriti.

Kepada umat muslim Burma, perkukuhkanlah keyakinan kalian kepada Allah. Harapan pertolongan dari saudara seagama masih sangat jauh kecuali sekadar doa dari para mustad'afin serata alam. Pertolongan dari kuasa-kuasa barat tentunya tidak akan datang dengan mudah. Kerana itu berharaplah kepada Allah semata-mata. Jika kalian gugur, itu juga adalah kemenangan..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
 

Segala kandungan dalam blog ini adalah pendapat penulis. Jika ada yang salah, penulis pohon jutaan maaf, sentiasalah merujuk dan berpegang dengan pendapat yang lebih teguh dalilnya. Blog ini hanyalah sekadar perkongsian sesama insan daripada penulis yang lemah dan masih jahil