PENGUMUMAN : DAPATKAN SEGERA.......buku NASIHAT KEPADA ANAK BERKENAAN IBU BAPA.......buku yang memperincikan tanggung jawab anak terhadap ibu bapa. Miliki segera untuk mendalami lagi tanggung jawab anda kepada ibu bapa anda. Juga supaya anak-anak anda memahami tanggung jawab mereka terhadap anda sebagai ibu bapa*****-------- DAPATKAN SEGERA....NOTA GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM SPM....buku rujukan/nota Pendidikan Islam SPM yang sangat sesuai untuk calon-calon SPM*****Dapatkan juga MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 4 dan MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 5, buku kerja yang akan menjadikan PDPC anda lebih mudah, berkesan dan menarik......SELAMAT HARI RAYA IDIL FITRI 2017, MAAF ZAHIR DAN BATIN^^^^^^SEMUA GURU PEND ISLAM/B ARAB DIPELAWA MENYERTAI GROUP FACEBOOK DISKUSI GURU PENDIDIKAN ISLAM.....Hubungi saya di umat66@gmail.com.BLOG INI LEBIH SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX...MUNGKIN PAPARANNYA BERBEZA JIKA MENGGUNAKAN INTERNET EXPLORER

DOA MAJLIS MAULIDUR RASUL

Tuesday, January 29, 2013

اَللَّهُمَّ إِنَّا قَدْ حَضَرْنَا قِرآءَةَ مَوْلِدِ نَبِيِّكَ الْكَرِيْمِ، فَافْضِ عَلَيْناَ بِبَرَكَتِهِ لِباَسَ الْعِزِّ وَالتَّكْرِيْمِ، وَأَسْكِناَّ بِجِواَرِهِ فِي دَارِ النَّعِيْمِ، وَأَنْعِمْناَ فِي الْجَنَّةِ بِالنَّعِيْمِ الْمُقِيْمِ، اَللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ بِجاَهِ النَّبِيِّ الْمُصْطَفَى وَآلِهِ أَهْلِ الصِّدْقِ وَالْوَفاَ أَنْ تَكُوْنَ لَناَ مُعِيْناً وَمُسْفِعاً، وَارْزُقْناَ بِجاَهِهِ قَبُوْلاً وَعِزًّا وَشَرَفاً.

اَللَّهُمَّ إِنَّا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ الْمُخْتاَرِ وَآلِهِ اْلأَطْهَارِ وَأَصْحَابِهِ اْلأَخْياَرِ، كَفِّرْ عَناَّ الذُّنُوْبَ وَاْلأَوْزاَرَ، ياَ اَللهُ (3X)، ياَ عَزِيْزُ ياَ جَباَّرُ، وَاحْرُسْناَ مِنْ جَمِيْعِ الْمَخَاوِفِ وَاْلأَخْطَارِ، وَاجْمَعْ بَيْنَناَ وَبَيْنَهُ فِي دَارِ الْقَرَارِ، وَتَقَبَّلْ مِنَّا مَا قَدَّمْناَ مِنْ يَسِيْرِ أَعْماَلِناَ فِي اْلإِعْلاَنِ وَاْلإِسْراَرِ، وَارْحَمْناَ بِرَحْمَتِكَ، وَاغْفِرْ لَناَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُوْرُ الْغَفاَّرُ.

Ya Allah, sesungguhnya hari ini kami telah hadir ke majlis membaca kisah kelahiran Nabi-Mu yang mulia maka limpahi kami dengan keberkatan majlis ini serta kemuliaan dan penghormatan yang ada. Tempatkanlah kami berdekatan dengan Nabi kami SAW di dalam syurga jannatu naim, dan kurniakanlah kepada kami kenikmatan yang berkekalan di dalamnya. Ya Allah, dengan berkat dan keagungan Nabi Muhammad SAW, juga berkat keluarga baginda kami memohon, Dikau jadikan perhimpunan ini sebagai suatu penolong atau pembantu kepada kami untuk meningkatkan lagi keimanan dan amal soleh kami. Dan kurniakan kami dengan berkat kemegahan Nabi SAW penghormatan dan kemuliaan.

Ya Allah, dengan berkat NabiMu dan juga dengan berkat keluarga baginda yang bersih suci, juga dengan berkat sahabat-sahabat baginda yang terpilih itu, hapuskanlah dosa dan segala salah silap kami. Ya Allah, Ya ‘Azīz, Ya Jabbār, lindungi kami daripada segala ketakutan dan kebimbangan, kumpulkan kami bersama-sama Nabi SAW di dalam syurga. Terimalah amalan kami yang terlalu sedikit samada yang kami lakukan secara terang mahupun sembunyi. Rahmatilah kami, ampuni kami sesungguhnya Engkau Tuhan Yang Maha Pengampun.

وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم، والحمد لله رب العالمين.

1 comments:

Nur said...

Syukran

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
 

Segala kandungan dalam blog ini adalah pendapat penulis. Jika ada yang salah, penulis pohon jutaan maaf, sentiasalah merujuk dan berpegang dengan pendapat yang lebih teguh dalilnya. Blog ini hanyalah sekadar perkongsian sesama insan daripada penulis yang lemah dan masih jahil