PENGUMUMAN : DAPATKAN SEGERA.......buku NASIHAT KEPADA ANAK BERKENAAN IBU BAPA.......buku yang memperincikan tanggung jawab anak terhadap ibu bapa. Miliki segera untuk mendalami lagi tanggung jawab anda kepada ibu bapa anda. Juga supaya anak-anak anda memahami tanggung jawab mereka terhadap anda sebagai ibu bapa*****-------- DAPATKAN SEGERA....NOTA GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM SPM....buku rujukan/nota Pendidikan Islam SPM yang sangat sesuai untuk calon-calon SPM*****Dapatkan juga MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 4 dan MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 5, buku kerja yang akan menjadikan PDPC anda lebih mudah, berkesan dan menarik......SELAMAT HARI RAYA IDIL FITRI 2017, MAAF ZAHIR DAN BATIN^^^^^^SEMUA GURU PEND ISLAM/B ARAB DIPELAWA MENYERTAI GROUP FACEBOOK DISKUSI GURU PENDIDIKAN ISLAM.....Hubungi saya di umat66@gmail.com.BLOG INI LEBIH SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX...MUNGKIN PAPARANNYA BERBEZA JIKA MENGGUNAKAN INTERNET EXPLORER

SBPA batal sebelum sempat merasa

Friday, March 9, 2012



SBPA baru je diperkenalkan bagi kakitangan awam. Dalam bulan 12 kalau tak silap mereka ditawar supaya menandatangani opsyen baru tu. Ketika tu juga mereka ditunjuk gaji baru yang akan mereka dapat. Kira-kira, banyak juga ler dapat. Malah ada yang dah berkira-kira nak buat tambah loan.

Tapi malangnya ketika tu juga suara-suara tak setuju mula kedengaran terutamanya dari CUEPACS. Rata-rata kakitangan awam taklah tahu sangat pasal skim tu walaupun kebanyakan mereka setuju menerimanya. Kata Cuepacs ada le beberapa perkara yang nampak tak kena. Maka berbincanglah depa. banyaklah bincang, sampailah bulan 3.

Akhir sekali pada 8 Mac 2012, PM secara rasmi batalkan skim tersebut. Maka berbalik semula lah kepada SSM sebelum ni. Tapi sebagai gantinya, PM telah beri beberapa penambahbaikan yang kira-kira tak kalah juga berbanding SPBA yang tak jadi.

Antaranya ialah pelarasan gaji sebanyak 13% bagi gred 1 hingga 54. Cola naik RM50. 00 bagi kawasan B dan C. Di samping itu jadual gaji matrik pula diubah kepada jadual gaji minumun-maksimun. Yang ni kena tunggu keluar jadual gaji baru le baru jelas, cuma katanya kenaikan tahunan berada antara rm80.00 hingga rm320.00 mengikut gred.

Dan satu lagi yang penting ialah laluan kerjaya guru tetap berasaskan time based seperti yang diumum dalam bajet 2012. Ok lah tu, sebab baru-baru ni ada yang kata kenaikan DG44 ke 48 bukan lagi automatik tetapi kena ada temuduga. Kalau temuduga susah le sikit nak naik.

Apapun terima kasih kepada PM dan syukur kepada Allah. Moga-moga kita tetap bersemangat dalam kerjaya kita. Rezeki kena cari tapi sifat redha pun kena ada.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
 

Segala kandungan dalam blog ini adalah pendapat penulis. Jika ada yang salah, penulis pohon jutaan maaf, sentiasalah merujuk dan berpegang dengan pendapat yang lebih teguh dalilnya. Blog ini hanyalah sekadar perkongsian sesama insan daripada penulis yang lemah dan masih jahil