PENGUMUMAN : DAPATKAN SEGERA.......buku NASIHAT KEPADA ANAK BERKENAAN IBU BAPA.......buku yang memperincikan tanggung jawab anak terhadap ibu bapa. Miliki segera untuk mendalami lagi tanggung jawab anda kepada ibu bapa anda. Juga supaya anak-anak anda memahami tanggung jawab mereka terhadap anda sebagai ibu bapa*****-------- DAPATKAN SEGERA....NOTA GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM SPM....buku rujukan/nota Pendidikan Islam SPM yang sangat sesuai untuk calon-calon SPM*****Dapatkan juga MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 4 dan MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 5, buku kerja yang akan menjadikan PDPC anda lebih mudah, berkesan dan menarik......SELAMAT HARI RAYA IDIL FITRI 2017, MAAF ZAHIR DAN BATIN^^^^^^SEMUA GURU PEND ISLAM/B ARAB DIPELAWA MENYERTAI GROUP FACEBOOK DISKUSI GURU PENDIDIKAN ISLAM.....Hubungi saya di umat66@gmail.com.BLOG INI LEBIH SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX...MUNGKIN PAPARANNYA BERBEZA JIKA MENGGUNAKAN INTERNET EXPLORER

Pengasas Facebook dah jutawan, kita?

Wednesday, December 22, 2010

Terpampang di dada berita seminggu lepas cerita pengasas facebook dah jadi jutawan dengan anggaran harta bernilai USD1.5 bilion. Sebelum ni aku pun tak tahu siapa pengasas facebook. Aku guna saja, tanpa kenal siapa tuannya.

Mark Zuckerberg, muda lagi orangnya, 26 tahun. Katanya Facebook ni mula direkacipta sambil baring-baring dalam bilik tidur je. Dia buat untuk berhubung dengan kawan-kawannya, sebab masa tu dia masih belajar di universiti. Tapi lepas 5 tahun jadi laman sosial paling glemer yang digunakan secara aktif oleh 500 juta penduduk dunia. Huh..tengoklah berapa dia punya terer. Sebab itulah dia jadi jutawan termuda dunia. Dia juga dianugerahkan person of the year kerana hasil ideanya itu yang sangat berjaya mempengaruhi kehidupan manusia.

Kita pula dapat apa? Ada yang siang malam mengadap facebook, ada yang tidak senang duduk kalau tak masuk facebook dalam sehari dan ramai yang menghubungkan Facebook ke telefon bimbit supaya dapat dipantau 24 jam. Macam penagih..yang menagih facebook. Ada juga yang kita dapat. Kurang-kurang dapat lah jumpa kawan lama. Ataupun bagi yang berkelana tu dapatlah memantau perkembangan keluarga dan perkembangan di kampung melalui facebook.
Ada yang cuba beriklan, ada yang mencari pasangan dan ada yang meluah perasaan. Pendek kata semua boleh buat.

Untuk buat jahat pun macam-macam boleh. Maklumlah dunia maya yang tiada sempadan dan boleh sembunyi-sembunyi. Janganlah macam tu. Jadi terserah kepada empunya diri masing-masing. Apa niat dan apa nawaitu. Tanya saja hati.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
 

Segala kandungan dalam blog ini adalah pendapat penulis. Jika ada yang salah, penulis pohon jutaan maaf, sentiasalah merujuk dan berpegang dengan pendapat yang lebih teguh dalilnya. Blog ini hanyalah sekadar perkongsian sesama insan daripada penulis yang lemah dan masih jahil