PENGUMUMAN : DAPATKAN SEGERA.......buku NASIHAT KEPADA ANAK BERKENAAN IBU BAPA.......buku yang memperincikan tanggung jawab anak terhadap ibu bapa. Miliki segera untuk mendalami lagi tanggung jawab anda kepada ibu bapa anda. Juga supaya anak-anak anda memahami tanggung jawab mereka terhadap anda sebagai ibu bapa*****-------- DAPATKAN SEGERA....NOTA GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM SPM....buku rujukan/nota Pendidikan Islam SPM yang sangat sesuai untuk calon-calon SPM*****Dapatkan juga MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 4 dan MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 5, buku kerja yang akan menjadikan PnP anda lebih mudah, berkesan dan menarik......SELAMAT TAHUN BARU 2017, SEMOGA HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM DAN ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI^^^^^^SEMUA GURU PEND ISLAM/B ARAB DIPELAWA MENYERTAI GROUP FACEBOOK DISKUSI GURU PENDIDIKAN ISLAM.....Hubungi saya di umat66@gmail.com.BLOG INI LEBIH SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX...MUNGKIN PAPARANNYA BERBEZA JIKA MENGGUNAKAN INTERNET EXPLORER

MALAM DI KUALA LUMPUR

Monday, December 24, 2012

Duduk kat sini taklah kelaparan, tak ada masa lapar. Kejap makan, kejap makan. Rasa macam ayam daging pulak. Aktiviti yang menegeluarkan peluh tak ada langsung. Walaupun perut sentiasa penuh dengan makanan, tapi tiap malam kami keluar makan. Sampai je pukul 10, ada la yang mengajak ke warung, makan roti canai.

Tiap malam kami ke kedai yang berbeza. Nak test rasa katakan. Tapi satu perkara yang sama, semua warung adalah kedai India. India muslim katanya. Tak tahulah betul ke tidaknya. Sekali tu kawan aku tanya pelayan yang ambil order, "kamu ni muslim ke bukan?". "Saya tidak muslim tapi tauke muslim", jawabnya. Bila ditanya yang mana satu tauke dia cakap tak ada pulak. Kalau kat Kelantan, warung-warung begini saya tak masuk rasanya. Tahap kebersihan pun, naik loya nak telan roti canai yang disediakan.

Satu malam tu entah macamana kawan aku tu bawa kami semua le warung yang ada servis sisha. Orang Kelantan panggil 'gogoh' kalau tak salah. Terkedu jua aku seketika. Mana tidaknya, suasananya macam kedai ganja. Semua orang sibuk dengan shisha masing-masing. Lelaki dan perempuan, semuanya ada. Agak-agak ada dalam 30 buah meja. Asap berkepul-kepul dengan suasana riuh rendah dengan suara gelak ketawa. Gadis-gadis remaja yang berpakaian seksi ketawa terbahak-bahak. Suasana yang tak pernah aku lihat sebelum ini. 

Leka juga melihat gelagat orang-orang kota ni. Tak sedar masa dah lewat. Tuan kedai pun dah siap mengemas untuk tutup. Rupanya kami saja yang masih tinggal di meja. Orang lain dah beredar membawa haluan masing-masing. Kamipun apa lagi, terus angkat kaki, sambil mengucapkan terima kasih kepada pelayan lelaki kat situ.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
 

Segala kandungan dalam blog ini adalah pendapat penulis. Jika ada yang salah, penulis pohon jutaan maaf, sentiasalah merujuk dan berpegang dengan pendapat yang lebih teguh dalilnya. Blog ini hanyalah sekadar perkongsian sesama insan daripada penulis yang lemah dan masih jahil