PENGUMUMAN : DAPATKAN SEGERA.......buku NASIHAT KEPADA ANAK BERKENAAN IBU BAPA.......buku yang memperincikan tanggung jawab anak terhadap ibu bapa. Miliki segera untuk mendalami lagi tanggung jawab anda kepada ibu bapa anda. Juga supaya anak-anak anda memahami tanggung jawab mereka terhadap anda sebagai ibu bapa*****-------- DAPATKAN SEGERA....NOTA GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM SPM....buku rujukan/nota Pendidikan Islam SPM yang sangat sesuai untuk calon-calon SPM*****Dapatkan juga MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 4 dan MODUL GEMILANG PENDIDIKAN ISLAM TING 5, buku kerja yang akan menjadikan PDPC anda lebih mudah, berkesan dan menarik......SELAMAT HARI RAYA IDIL FITRI 2017, MAAF ZAHIR DAN BATIN^^^^^^SEMUA GURU PEND ISLAM/B ARAB DIPELAWA MENYERTAI GROUP FACEBOOK DISKUSI GURU PENDIDIKAN ISLAM.....Hubungi saya di umat66@gmail.com.BLOG INI LEBIH SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX...MUNGKIN PAPARANNYA BERBEZA JIKA MENGGUNAKAN INTERNET EXPLORER

SELAMATKAN AL-AQSA

Saturday, January 17, 2009


Babak duka umat Islam tidak pernah habis. Sejak kejatuhan Kerajaan Uthmaniyyah di Turki umat Islam berterusan dianiaya dan dizalimi. Pendinding umat Islam telah tiada, lalu jadilah mereka umat yang lemah dan bergelumang hina dan nista di dunia yang fana ini. Kemana lagi mahu dilepaskan pedih dan sakit hati?? Nyawa dan harga diri sudah tidak dipedulikan lagi. Penyembelihan kejam berulang. Umat Islam bermandi darah.


Pun begitu, di sana, ada lagi segelintir umat yang masih berpegang teguh pada ikrar keimanan. Tiada Tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah. Selagi hayat dikandung badan ikrar dipegang penuh teguh, walau terputus urat disembelih, walau terpercik darah dari luka yang besar, tauhid nan satu tetap dijunjung. kalianlah orang yang digelarkan syuhada' yang hidup hanya mengejar mati, mengejar redha dan syurga ilahi..Sungguh kalian layak menduduki al-Firdausi..Hamas, kalian bukan setakat perwira palestin, bahkan kalian umpama al-Hawariyyun di sisi Isa, seumpama Jaafar bin Abi talib di medan Mu'tah..pastinya akan datang janji Allah pada kalian..kesabaran kalian tiada batasan, semoga Allah melindungi dan menurunkkan sakinah dan izzah kepada kalian sekaligus mengurniakan an-najah.


Terpisahlah antara yang hak dan yang batil. I'tizallah kalian dari para pendusta, para munafiqun dan kafirun. Biarlah dunia dengan kelakaannya yang mencelakakan. Biarlah para pemimpinIslam lain dengan gedung emas yang membaculkannya. Mereka hanya pandai berteori dan berpura-pura. Istana dan timbunan harta telah mencabut keyakinan mereka pada jalan yang lurus. Mereka menyangka merekalah pembela dinul hak, walhal merekalah pengkhianat yang meletakkan leher syuhada di mata peluru la'natullah. Insaflah wahai pemimpin ummah..marilah bersama ummah menahan asakan musuh.









0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 
 

Segala kandungan dalam blog ini adalah pendapat penulis. Jika ada yang salah, penulis pohon jutaan maaf, sentiasalah merujuk dan berpegang dengan pendapat yang lebih teguh dalilnya. Blog ini hanyalah sekadar perkongsian sesama insan daripada penulis yang lemah dan masih jahil