Tuesday, January 29, 2013

DOA MAJLIS MAULIDUR RASUL

اَللَّهُمَّ إِنَّا قَدْ حَضَرْنَا قِرآءَةَ مَوْلِدِ نَبِيِّكَ الْكَرِيْمِ، فَافْضِ عَلَيْناَ بِبَرَكَتِهِ لِباَسَ الْعِزِّ وَالتَّكْرِيْمِ، وَأَسْكِناَّ بِجِواَرِهِ فِي دَارِ النَّعِيْمِ، وَأَنْعِمْناَ فِي الْجَنَّةِ بِالنَّعِيْمِ الْمُقِيْمِ، اَللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ بِجاَهِ النَّبِيِّ الْمُصْطَفَى وَآلِهِ أَهْلِ الصِّدْقِ وَالْوَفاَ أَنْ تَكُوْنَ لَناَ مُعِيْناً وَمُسْفِعاً، وَارْزُقْناَ بِجاَهِهِ قَبُوْلاً وَعِزًّا وَشَرَفاً.

اَللَّهُمَّ إِنَّا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ الْمُخْتاَرِ وَآلِهِ اْلأَطْهَارِ وَأَصْحَابِهِ اْلأَخْياَرِ، كَفِّرْ عَناَّ الذُّنُوْبَ وَاْلأَوْزاَرَ، ياَ اَللهُ (3X)، ياَ عَزِيْزُ ياَ جَباَّرُ، وَاحْرُسْناَ مِنْ جَمِيْعِ الْمَخَاوِفِ وَاْلأَخْطَارِ، وَاجْمَعْ بَيْنَناَ وَبَيْنَهُ فِي دَارِ الْقَرَارِ، وَتَقَبَّلْ مِنَّا مَا قَدَّمْناَ مِنْ يَسِيْرِ أَعْماَلِناَ فِي اْلإِعْلاَنِ وَاْلإِسْراَرِ، وَارْحَمْناَ بِرَحْمَتِكَ، وَاغْفِرْ لَناَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُوْرُ الْغَفاَّرُ.

Ya Allah, sesungguhnya hari ini kami telah hadir ke majlis membaca kisah kelahiran Nabi-Mu yang mulia maka limpahi kami dengan keberkatan majlis ini serta kemuliaan dan penghormatan yang ada. Tempatkanlah kami berdekatan dengan Nabi kami SAW di dalam syurga jannatu naim, dan kurniakanlah kepada kami kenikmatan yang berkekalan di dalamnya. Ya Allah, dengan berkat dan keagungan Nabi Muhammad SAW, juga berkat keluarga baginda kami memohon, Dikau jadikan perhimpunan ini sebagai suatu penolong atau pembantu kepada kami untuk meningkatkan lagi keimanan dan amal soleh kami. Dan kurniakan kami dengan berkat kemegahan Nabi SAW penghormatan dan kemuliaan.

Ya Allah, dengan berkat NabiMu dan juga dengan berkat keluarga baginda yang bersih suci, juga dengan berkat sahabat-sahabat baginda yang terpilih itu, hapuskanlah dosa dan segala salah silap kami. Ya Allah, Ya ‘Azīz, Ya Jabbār, lindungi kami daripada segala ketakutan dan kebimbangan, kumpulkan kami bersama-sama Nabi SAW di dalam syurga. Terimalah amalan kami yang terlalu sedikit samada yang kami lakukan secara terang mahupun sembunyi. Rahmatilah kami, ampuni kami sesungguhnya Engkau Tuhan Yang Maha Pengampun.

وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم، والحمد لله رب العالمين.

1 comment: